nl fr
Fraudepreventiebrief ontvangen

U ontvangt een zogenaamde fraudepreventiebrief en bijkomende SMS (enkel voor sommige banken) als onze dienst ‘Fraud Control' vermoedt dat fraudeurs in het bezit zijn geraakt van uw kaartgegevens. Doordat onze veiligheidsdiensten nauw samenwerken met Visa, MasterCard en de politiediensten, kunnen wij dit type fraude snel opsporen en u uw kaart preventief laten blokkeren. Op die manier vermijden we dat fraudeurs effectief misbruik maken van uw kaartgegevens.


Wat moet ik doen als ik een brief en eventueel ook een SMS ontvangen heb?

In de brief en eventueel ook SMS wordt u verzocht naar het nummer 02 205 80 86  of 02  727 81 45 te bellen. Via een interactief antwoordapparaat kunt u dan uw kaart automatisch en gratis laten blokkeren en vervangen. U moet hiervoor uw kaartnummer ingeven en een code die u op de brief terugvindt. Deze dienst is 24 uur per dag - 7 dagen per week beschikbaar.

  

Belangrijk!

Indien u geen brief ontvangen hebt, hoeft u niets te doen. U loopt geen risico.

Als u meerdere kaarten hebt, hoeft u enkel de kaart te blokkeren waarvoor u een brief ontving. Dus ook de kaart van uw partner moet niet geblokkeerd worden als deze geen persoonlijke brief ontvangen heeft.

 

Hoe en waarom mijn kaart laten blokkeren?

Wordt mijn kaart automatisch vervangen?

Hoeveel moet ik betalen?

Wat kunt u mij vertellen over dit geval van fraude?

Wat als ik in het buitenland ben of zeer binnenkort vertrek?