In welke gevallen moet ik mijn betaalmiddel blokkeren?

Bankkaart verloren of gestolen

  • Je vindt je betaalkaart niet meer?
  • Je bent je kaart vergeten in een winkel?
  • Je betaalkaart werd gestolen?

Contacteer Card Stop om ze onmiddellijk te laten blokkeren.

Kaart ingeslikt

Je hebt geld afgehaald en je bent je kaart in de geldautomaat vergeten? Is je kaart ingeslikt door de geldautomaat?

Uit voorzorg, contacteer je best Card Stop om die kaart onmiddellijk te laten blokkeren.

Nieuwe bankkaart niet ontvangen

Je hebt een nieuwe kaart aangevraagd, maar die is nog altijd niet toegekomen?

Contacteer de uitgever van je kaart, die zal beslissen of je de kaart best laat blokkeren. 

Verdenking van fraude

Zie je dat er frauduleuze transacties met je kaart uitgevoerd worden?

Op de uitgavenstaat van je kredietkaart staan transacties die je niet zelf uitgevoerd hebt?

Contacteer Card Stop, om je kaart onmiddellijk te laten blokkeren.

Indien je fraude op je bankrekening vermoedt, raadpleeg de site van je bank om de toegang tot je bankapplicatie(s) te laten blokkeren.

Fraudepreventiebrief ontvangen

Als de dienst Fraudepreventie van Worldline vermoedt dat je kredietkaartgegevens misbruikt worden, ontvang je een brief van hen waarin ze je vragen om, als veiligheidsmaatregel, je kaart via het nummer +32 (0)2 205 85 85 te laten blokkeren. Je ontvangt in deze brief een snelkoppelingscode die je in ons spraaksysteem moet invoeren om jezelf te identificeren.

Je kan hier een voorbeeldbrief raadplegen.

Fraudepreventie sms-bericht ontvangen

Als Worldline of je bank een verdacht gebruik van je kredietkaart ontdekt dat frauduleus zou kunnen zijn, worden alle aankopen met uw kaart geweigerd als veiligheidsmaatregel. In dat geval ontvang je een sms waarin je wordt gevraagd contact op te nemen met onze klantendienst op +32 (0)2 205 85 85 om de verdachte transacties te controleren. Je ontvangt in dit sms-bericht een snelkoppelingscode die je in ons spraaksysteem moet invoeren om jezelf te identificeren.

Smartphone of tablet met betaal- of bankapplicatie verloren of gestolen

Als je smartphone of tablet met een Payconiq-, Apple Pay- of Google Pay-betaalapplicatie verloren of gestolen is, neem dan onmiddellijk contact op met Card Stop.

Hier vind je informatie over het blokkeren van je bank applicaties.