Een betaalmiddel blokkeren via Card Stop gaat makkelijk en snel.

  • Bel naar het nummer +32 (0)78 170 170.
  • Je kiest de taal waarin je het gesprek wil voeren.
  • Een stemcomputer zal je vragen om je bankrekening of postcode en geboortedatum in te toetsen.
  • Je wordt vervolgens doorverbonden met een van onze Card Stop assistenten die alle verdere stappen onderneemt om je betaalmiddelen te blokkeren.
  • Tot slot zal de stemcomputer je informatie geven over de vervanging van je betaalmiddel en zal je uw dossiernummer van Card Stop krijgen. Noteer deze zorgvuldig.  Deze kan je worden opgevraagd door je bank of de politie bij aangifte.

 

Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? 

  • Wij raden aan om steeds een proces verbaal te laten opstellen bij de politie zeker wanneer je slachtoffer was van diefstal of fraude.
  • Kijk ook de verrichtingen na op jouw bank- of kaartrekening (kredietkaarten).  
  • Stel je misbruik vast, dan dien je deze zo spoedig mogelijk te betwisten.  Voor misbruik met een Visa of Mastercard kan dit via de website mijnkaart.be. Voor debetkaarten (bankkaarten) met de Bancontact of Maestro functies dien je je bank te contacteren. En voor alle andere middelen de uitgever van het betaalmiddel.
  • Meer weten.

 

Hoe verloopt een oproep naar Card Stop? 

cardstop-illustration-NL