FAQ

  • Bel +32 (0)78 170 170 en selecteer de gewenste taal. Door je bankrekeningnummer of je postcode en geboortedatum in te geven, zal ons spraaksysteem je snel doorverbinden met één van onze medewerkers. Noteer het dossiernummer dat je aan het einde van het gesprek krijgt, zodat je je dossier kunt volgen.

  • Als je het slachtoffer bent geworden van diefstal of fraude, raden wij je aan aangifte te doen bij de politie en de transacties op je rekeningen te controleren, zodat je ze zo snel mogelijk kunt betwisten als je ze niet zelf hebt gedaan. Om transacties met je kredietkaart, Visa of Mastercard te betwisten, vul je het daartoe bestemde formulier in op de website mijnkaart.be. Neem contact op met je bank om transacties met je debetkaart te betwisten. Neem voor alle andere producten contact op met de uitgever van de kaart.

  • Card Stop kan je betaalkaart in geen geval deblokkeren. Enkel de bank die je kaart uitgeeft kan dat soort beslissing nemen. Gelieve met hen contact op te nemen.

  • Het verlies van jouw identiteitskaart moet je meedelen aan Doc Stop op het nummer 0800 2123 2123 (of +32 2 518 2123 vanuit het buitenland). Deze dienst is 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar. Het is ook belangrijk aangifte te doen bij de lokale politie.

  • We raden je ten zeerste aan alle verdwenen producten te blokkeren om misbruik te voorkomen.

  • Wend je tot je bank of de uitgever van de kaart die voor een vervanging zal zorgen.

  • De reden waarom je kaart door de geldautomaat ingeslikt werd kan verschillende oorzaken hebben. Een technisch defect, een probleem met je kaart of een mogelijke fraude poging. Daarom raden wij je aan je kaart onmiddellijk te laten blokkeren.

  • Je kan de gevonden bankkaart bij het dichtstbijzijnde bankkantoor of politiekantoor deponeren.

  • Deze brief heb je ontvangen omdat de fraudepreventie dienst van Worldline en jouw bank je wensen te beschermen tegen mogelijk misbruik. Volg de instructies die in de brief vermeld staan. Je vindt alle informatie over deze fraudepreventiebrief verder op deze site onder Fraudepreventiebrief ontvangen.

  • Dit nummer laat je toe te bewijzen dat je je betaalmiddelen hebt laten blokkeren via Card Stop. Bewaar dit nummer, je kan het nodig hebben wanneer je transacties, die gebeurden met de geblokkeerde bankkaart, dient te betwisten.

  • Indien je over een Visa of Mastercard kredietkaart beschikte dan kan je bijstand aanvragen via de diensten van Visa of Mastercard. Consulteer de website van Visa of Mastercard voor meer informatie. Zoniet neem je best contact op met je bank. Zij kan, afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt, de beste oplossing voorstellen.

  • Het nummer 078 170 170 is een regulier nummer, zonder bijkomende kost.

  • Hiervoor moeten we je doorverwijzen naar jouw bank of de uitgever van je betaalkaart.

  • Hou er rekening mee dat deze persoon je moet identificeren aan de hand van bepaalde persoonlijke gegevens. Zie hier.