Een betaalapplicatie blokkeren

Mobiele applicaties die gekoppeld zijn aan een bankkaart (uitgegeven door een bank in België) kunnen geblokkeerd worden door Card Stop.
Met sommige van deze applicaties kan je aankopen doen via het internet, of kan je betalingen uitvoeren tussen twee smartphones of tablets. 

In geval van verlies, diefstal of verkoop van je smartphone is het aangeraden om de betaalapplicatie te blokkeren.

Voor de blokkering van je bankapplicatie verwijzen wij jou naar jouw bank

Card Stop kan voor een aantal banken de volgende applicaties op je verdwenen toestel(len) blokkeren :

  • Payconiq
  • Apple Pay
  • Google Pay

 

Een van de volgende gegevens is nodig om je betaalapplicatie te blokkeren:

  • het bankrekeningnummer gekoppeld aan de applicatie
  • het nummer van de debetkaart (bankkaart) of kredietkaart gekoppeld aan de app 
  • de volgende gegevens van de kaarthouder: voornaam – naam – geboortedatum – telefoonnummer – adres en postcode

 

Ter informatie:

  • Kon je betaalapplicatie niet geïdentificeerd worden tijdens het gesprek omdat je niet over alle nodige informatie beschikte, dan zullen wij je bank hiervan inlichten. 
  • We raden je aan om ons zo snel mogelijk de ontbrekende informatie door te bellen zodat de kaart kan geblokkeerd worden om eventueel misbruik te vermijden.